Szerző Téma: A törvény és a kegyelem.  (Megtekintve 60146 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

2018. Január 12. - 13:50:31
Válasz #315

Nem elérhető pityu63

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 112
  • Utoljára itt járt:2018. Január 12. - 13:50:31
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/08/2011

 A Tízparancsolat érvényben van-e a hívőkre nézve?


A kérdés elég egyszerű, a válasz is.
Igen vagy nem!
Esetleg annyival kiegészítve: Üdvösség kérdése-e?
A választ itt sem kell túlbonyolítani, csak egyszerűen: igen vagy nem.

Előre is köszönöm az egyszerűséget.

Shalom


Majd ha minden beteljesedik - ahogy Jézus is mondta – akkor a válaszom határozott NEM lesz (de ez még odébb van).

Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik. Mt 5,18

Üdv: nagyika7

Kedves Mindenki!

1. A kérdésem az lett volna, hogy most, jelen időben érvényben van-e a Tízparancsolat?
2. A másik kérdésem, hogy üdvösség kérdése-e a Tízparancsolat?

Ki hogy látja?

A választ nem kell bonyolítani.
Például: 1. (kérdés) igen vagy nem.
             2. (kérdés) .........

Shalom Mindenkinek

2018. Január 12. - 14:57:03
Válasz #316

Nem elérhető pulsar

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Január 17. - 16:37:15
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Ki hogy látja?
1. Igen.
2. Igen, de ha valaki megbánja amit elkövetett és bűnbocsánatot nyer, akkor nem.

A tízparancsolat önmagában nem tartalmaz büntetési tételeket. Ez egy tanítás ahhoz, hogy tiszta maradhasson az ember lelkiismerete és betudja tölteni a szeretet parancsait. Van amikor úgy fordítják hogy nem fogsz lopni, nem fogsz paráználkodni, ...
Természetesen érvényes, amíg létezik ember érvényes is marad. Örökké.

2018. Január 13. - 01:56:58
Válasz #317

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
1.   NEM –

Nem beszélhetünk tíz parancsolatról, mert akárhogy is nézzük a tízből egy, a Szombat, megtartása ki esik - vagy mégváltozik - ( legalább is nem vonatkozik ránk, ugyanis mi nem az Egyiptomból való szabadulásra emlékszünk,  sem a Sínainál, az Izraelel kötöt szövetség jeleként nem tartjuk,  hanem a mi Urunk Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról emlékezünk, s az új szövetségről a hét első napján - habár ezt is lehet a hetediknek napnak tekinteni, s a nyugalom napjának, attól függ honnan nézzük-). Így csak kilenc parancsolatról beszélhetnénk. (A másik kilenc az érvényben maradt, csak a Krisztus törvényeként).

2.   NEM –           üdvösségünk, Isten kegyelméből, a Jézus Krisztusban való hit által van                   

Ef 2:8-9   Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekbõl, hogy senki ne kérkedjék.
Róm 3:28  Azt tartjuk tehát, hogy az ember hit által igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül.
Róm 5:1  Megigazulván azért hit által, békességünk van Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által,
Róm 11:6 Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.

Viszont, hogy elkerüljük a félreértést, az üdvösségünk, Isten kegyelméből, a Jézus Krisztusban való hit által van, nekünk ebben semmi érdemünk nincs, viszont a Krisztustól nyert üdvösségünk következménye a megváltozott élet,  az Úr akaratának a keresése és igyekezetünk az abban való járásra. A Szentlélek jelenléte az életünkben az Ő gyümölcseinek megjelenését kel eredményezze.

Ef 2:10   Mert az Õ alkotása vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, a melyeket elõre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk.

Gal 5:22-23   A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség,
szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

2018. Január 13. - 08:24:36
Válasz #318

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3044
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:2018. Január 18. - 21:48:23
  • Regisztrált: 27/12/2009
Igen - Mert szószerint Isten Ígéje.

Akkor mondta el Isten mindezeket az igéket:
2Móz 20,1

Csöndben megjegyezném, hogy a „Parancsolat – Mishpat kifejezés“ a 2Móz 20-ban nem is fordul elő.
Tehát, aki azt megveti, Isten Ígéjét veti meg.

Mert Aki kihozta Izrael népét Egyiptomból, Ő váltott meg minket is, és Ő szabadított meg minket is a bűn rabszolgasága alól.

A Shabbattal kapcsolatban sehol sincs az Újszövetségben arra nézve utalás, hogy meg lenne tiltva a Shabbat megtartása, sőt Jézus maga Ura a Shabbatnak. Pont ezért nem ítélkezhetünk efelett, mert akkor a Shabbat Urát bírálnánk.

Hogy pontosan mely órában támadt fel Jézus, azt senki sem tudja, mert a Shabbaton, amely szószerint a Shabbat kimenetelét jelenti, az lett a „hét első napjának“ fordítva,  és a Shabbat naplementjével jezdődik. Attól függetlenül itt sem ítélkezhetünk, mert mindenki maga ad majd egyszer számot.

Az első Szövetség idején is kegyelemből tartattak meg, akik hittek és engedelmeskedtek, Jézus vérében bocsátattak meg vétkeik. Nem véletlen állítja elénk az Íge őket, mint a bizonyságtevők fellegét.

Ezért tehát mi is, akiket a bizonyságtevőknek akkora fellege vesz körül, tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő pályát. 2. Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült.
Zsid 12,1-2

Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus, mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.
Zsid 9,15

Sőt még Mózes is vállalta a gyalázatot Krisztusért!

Hit által tiltakozott Mózes, amikor felnőtt, hogy a fáraó lánya fiának mondják. 25. Mert inkább választotta az Isten népével együtt a sanyargatást, mint a bűn ideig-óráig való gyönyörűségét, 26. mivel nagyobb gazdagságnak tartotta Egyiptom kincseinél a Krisztusért való gyalázatot, mert a megjutalmazásra tekintett.
Zsid 11,24-26

Egyébként mindenki éljen úgy, ahogy az Úr adta neki, ahogy az Isten elhívta: így rendelkezem minden más gyülekezetben is. 18. Körülmetélten hívatott el valaki? Ne tüntesse el. Körülmetéletlenül hívatott el valaki? Ne metélkedjék körül. 19. A körülmetélkedés semmi, a körülmetéletlenség is semmi, egyedül Isten parancsolatainak a megtartása fontos.
1Kor 7,17-19

Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2018. Január 13. - 12:32:41
Válasz #319

Nem elérhető lucius

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 125
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Tegnap - 10:47:06
  • Testvér
  • Regisztrált: 22/07/2012
1.   NEM –

Nem beszélhetünk tíz parancsolatról, mert akárhogy is nézzük a tízből egy, a Szombat, megtartása ki esik - vagy mégváltozik - ( legalább is nem vonatkozik ránk, ugyanis mi nem az Egyiptomból való szabadulásra emlékszünk,  sem a Sínainál, az Izraelel kötöt szövetség jeleként nem tartjuk,  hanem a mi Urunk Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról emlékezünk, s az új szövetségről a hét első napján - habár ezt is lehet a hetediknek napnak tekinteni, s a nyugalom napjának, attól függ honnan nézzük-). Így csak kilenc parancsolatról beszélhetnénk. (A másik kilenc az érvényben maradt, csak a Krisztus törvényeként).

2.   NEM –           üdvösségünk, Isten kegyelméből, a Jézus Krisztusban való hit által van                   

Ef 2:8-9   Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekbõl, hogy senki ne kérkedjék.
Róm 3:28  Azt tartjuk tehát, hogy az ember hit által igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül.
Róm 5:1  Megigazulván azért hit által, békességünk van Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által,
Róm 11:6 Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.

Viszont, hogy elkerüljük a félreértést, az üdvösségünk, Isten kegyelméből, a Jézus Krisztusban való hit által van, nekünk ebben semmi érdemünk nincs, viszont a Krisztustól nyert üdvösségünk következménye a megváltozott élet,  az Úr akaratának a keresése és igyekezetünk az abban való járásra. A Szentlélek jelenléte az életünkben az Ő gyümölcseinek megjelenését kel eredményezze.

Ef 2:10   Mert az Õ alkotása vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, a melyeket elõre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk.

Gal 5:22-23   A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség,
szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.

Van egy nagyon egyszerű logikai szabály, amelyet megsértenek a törvény megtartását szorgalmazók. Ez a szabály így hangzik:
"Ami más, az nem ugyanaz"... Nem beszélhetünk törvénytartásról akkor, amikor annak bizonyos részeit nem tartjuk meg. Ez nem a törvény megtartása a részünkről, hanem valami MÁS...

Mondjuk én adok a gyermekeimnek egy törvényt, egy 10-es listát, hogy ezeket mindig meg kell tenniük játék előtt.

Ők elolvassák, majd úgy döntenek, hogy négyet megtesznek belőle. Mondhatjuk akkor, hogy ők tisztelik a 10-es listát?

Nem!

Mondhatjuk, hogy ők megtartják a 10-es listát?

Nem!

Az egyik alkalommal megjelenek, és azt mondom nekik: Mostantól csak rám kell figyelnetek, ne foglalkozzatok a 10-es listával. Most nem a 10-es lita vezérel benneteket, hanem én személyesen. Ezután azt mondom, hogy most tegyenek meg belőle négyet. Megteszik. Ekkor ők nem a 10-es listához hűségesek, hanem hozzám. Amikor egy keresztény jót tesz, akkor nem a törvényt tartja meg, hanem Istennek engedelmeskedik, aki a szeretet. Ahogyan Zoltán is írta, ez majdnem úgy néz ki, mintha a törvényt tartanánk meg, de valójában mégsem az.

A keresztények ímmár Jézus uralma alá tartoznak, és felszabadultak a törvény uralma alól. Jézusra kell figyelniük, nem pedig a törvényre.
A mi "férjünk" ímmár Jézus, nem pedig a törvény.

A törvény célja, hogy elvezessen Jézushoz, de amikor elvezetett, ímmár Jézusra kell figyelnünk, aki sokkal pontosabban képes minket a szeretetben vezetni, mint a törvény. Ami számít, az az Ő parancsolatainak a megtartása. Mindaz, amit nekünk mond, hogy tegyük meg, az az Ő parancsolata a számunkra. Nem mond olyat, hogy egy újszövetségi hívő tartsa meg a törvényt, ezért ezt nem is kell megtennünk. Mond viszont helyette olyat, hogy maradjunk meg a szeretetben, és rendeljük magunkat alá a Szentszellem vezetésének. Ez a mi valódi feladatunk.

Ahogyan olvasom a hozzászólásokat, azt látom, hogy a törvénytartást szorgalmazók SEM tartják meg az egész törvényt, hanem annak csak bizonyos részeit, azokat, amelyek szerintük rájuk vonatkoznak. Fontos lenne felismerniük, hogy ezzel ők nem a törvényt tartják meg, mert törvénymegtartásról csak akkor beszélünk, ha valaki az egészet egyben megtartja a részletes utasítások szerint.

Ehelyett ők azokat a parancsokat tartják meg a törvényből, amelyek szerintük rájuk vonatkoznak. Csak azokat, a többit viszont nem...

Ez pedig így helyes!!! Mindazokat a parancsolatokat meg kell tartanunk, amelyek szerintünk ránk vonatkoznak az Igéből. Csakis így lehet tiszta a lelkiismeretünk. Magam is így élek. Törekszem arra, hogy megtartsam mindazokat az utasításokat, parancsolatokat, kéréseket, amelyeket szerintem nekem mond Jézus az Írásokból, vagy egyébb szellemi módon.

Csodálatos lenne, ha mások is felismernék, hogy ezzel ők nem a törvénynek engedelmeskednek, hanem Jézusnak. Akkor mondhatom ugyanis el magamról, hogy engedelmesen megtartom a törvény rendelkezéseit, ha hiba nélkül megtartom az összes, mind a többszáz parancsolatot. Ezzel szemben Jézusnak már akkor engedelmes vagyok, ha azt az egy dolgot megteszem, amit éppen akkor a szívemre helyez. (Ha éppen csak egyet helyez a szívemre, akkor csak ezt az egy dolgot kell megtennem). Így élve tiszta lehet a lelkiismeretünk, és kárhoztatás nélkül élhetünk. Ellenben, ha azt gondoljuk, hogy az egész törvényt meg kell tartanunk, akkor mindig kárhoztatást fogunk érezni, mert senki sincs, aki képes lenne azt megtartani.

Én magam egy törvénykező gyülekezetben kezdtem, ahol mindenki azt hitte, hogy a keresztényeknek meg kell tartaniuk a törvényt. Ez kezdő hívőként nekem sokkal szentebb dolognak tűnt, mint azok a gyülekezetek, ahol nem tanítottak ilyet. Csak évek múlva kezdtem el meglátni Isten kegyelméből ennek a keserű gyümölcseit.

1. Az ottaniaknak sohasem volt tiszta lelkiismeretük, mert mindig találtak valamit, aminek nem feleltek még meg.
2. Isten áldásaira méltetlannak tartották magukat, ezért képtelenek is voltak azokat hittel átvenni. Ilyenek voltak a szellemi ajándékok. nyelveken szólás, prófétálás, gyógyítás ajándékai, stb. Még hírből sem voltak ismertek az ottaniak körében.
3. Üldözték azokat, akik a hit útján kezdtek el járni, és kizárták az ilyeneket a gyülekezetükből.
4. Nem volt üdvbizonyosságuk, mert nem hitből keresték azt, hanem cselekedetekből. Ki akarták érdemelni azt, a törvény megtartása által.
Mivel sohasem voltak képesek tökéletesen megtartani azt, ezért sohasem lehetett üdvbizonyosságuk sem.
...Az Úr a mi igazságunk...

2018. Január 13. - 14:21:30
Válasz #320

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
Kedves  Lilla

Idézet
A Shabbattal kapcsolatban sehol sincs az Újszövetségben arra nézve utalás, hogy meg lenne tiltva a Shabbat megtartása, sőt Jézus maga Ura a Shabbatnak. Pont ezért nem ítélkezhetünk efelett, mert akkor a Shabbat Urát bírálnánk.

Rámutatnál arra, hogy én hol írtam olyat, hogy meg van tíltva a Szombat.
Rámutatnál arra, hogy én hol ítélkeztem a Szombat felett.

Róm 14:5 -6
Emez az egyik napot különbnek tartja a másiknál: amaz pedig minden napot egyformának tart. Ki-ki a maga értelme felől legyen meggyőződve.
A ki ügyel a napra, az Úrért ügyel: és a ki nem ügyel a napra, az Úrért nem ügyel, ...

Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

2018. Január 13. - 15:12:43
Válasz #321

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
Neharagudj kedves Lilla de egyre cifrább az ige értelmezésed.

Idézet
Hogy pontosan mely órában támadt fel Jézus, azt senki sem tudja, mert a Shabbaton, amely szószerint a Shabbat kimenetelét jelenti, az lett a „hét első napjának“ fordítva,  és a Shabbat naplementjével jezdődik. Attól függetlenül itt sem ítélkezhetünk, mert mindenki maga ad majd egyszer számot.

Igazad van, hogy az Jézus feltámadásának óráját senki sem tudja, de a nopott igen, a hét első napján. Pont te mondtad, hogy a Szombat a naplementével kezdődött és naplementével végződött, úgyhogy miután lement a nap vége volt a Szombatnak, naplemente után már a hét első napja következet, s Jézus akkor támadt fel, valamikor éjjel, jobban mondva kora hajnalban, amikor már a hét első napja volt.
Az Írás is erről tesz bizonyságot, hogy az asszonyok a  Szombaton, a szombatot megtartván a törvény szerint pihentek, majd a szombat elmúltával (valamikor naplemente után, pontosabban kora hajnalban), a hét első napján kimentek a sírkertbe.

Lk 23:56   Aztán visszatértek, illatszereket és drága keneteket készítettek. Szombaton azonban pihentek a parancsolat szerint.
Lk 24:1  A hét első napján pedig kora hajnalban elmentek a sírhoz, és magukkal vitték az elkészített illatszereket.
Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

2018. Január 13. - 18:40:25
Válasz #322

Nem elérhető pulsar

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Január 17. - 16:37:15
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Van egy nagyon egyszerű logikai szabály, amelyet megsértenek a törvény megtartását szorgalmazók. Ez a szabály így hangzik:
"Ami más, az nem ugyanaz"... Nem beszélhetünk törvénytartásról akkor, amikor annak bizonyos részeit nem tartjuk meg. Ez nem a törvény megtartása a részünkről, hanem valami MÁS...
Gondolhatod hogy ez más, de nem hiszem hogy igazad van.
Róma levél:7:14 Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.
Tehát a törvény szellemi. Nem csak papírra írt mondatok. Nem foghatod meg. A törvény van a szívünkbe írva, és a törvény van Mózes könyveiben és a prófétáknál könyvekbe írva. Ez a Logosz az aminek élnie kell a szívünkben. A törvény Logosz. Isten Igéje. Isten kijelentése arról hogy Ő kicsoda. Élő és ható. Még ha az ellenünk szóló kézírás el is van törölve.

2018. Január 13. - 19:05:37
Válasz #323

Nem elérhető pulsar

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Január 17. - 16:37:15
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Rámutatnál arra, hogy én hol írtam olyat, hogy meg van tíltva a Szombat.
Rámutatnál arra, hogy én hol ítélkeztem a Szombat felett.
Szia Zoli!

Azt hiszem itt írtál ilyesmit.
Nem beszélhetünk tíz parancsolatról, mert akárhogy is nézzük a tízből egy, a Szombat, megtartása ki esik - vagy mégváltozik - ( legalább is nem vonatkozik ránk, ugyanis mi nem az Egyiptomból való szabadulásra emlékszünk,  sem a Sínainál, az Izraelel kötöt szövetség jeleként nem tartjuk,  hanem a mi Urunk Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról emlékezünk, s az új szövetségről a hét első napján - habár ezt is lehet a hetediknek napnak tekinteni, s a nyugalom napjának, attól függ honnan nézzük-). Így csak kilenc parancsolatról beszélhetnénk. (A másik kilenc az érvényben maradt, csak a Krisztus törvényeként).

Lilla helyett próbálok meg válaszolni. A szombat sem esik ki, mert Jézus Krisztus a szombat.
Ha valaki nem tart egy héten egy pihenő napot, az végül azt fogja tapasztalni hogy elfárad, mind szellemileg, mind lelkileg, mind testileg. Egyszóval érdemes hetente egy napot pihenéssel és Isten kereséssel tölteni. Hogy melyik napot, az választható, lehet a szombat is, de lehet vasárnap, vagy hétfő ha az tetszik valakinek, vagy az jut. Jézus soha nem törte meg a szombatot. A tanítványok sem. De mi keresztények vesszük a bátorságot hogy szombaton is azt csináljuk amit akarunk, mint más napokon is. Ha valaki Krisztusban van, megteheti, mert Ő a szombat. Ennek ellenére érdemes az Úrnak szentelni hetente egy napot.

Ha azt akarjuk hogy Ábrahám áldásából részesedjünk, közösséget kell vállalnunk a zsidósággal. Isten Egyiptomból hozta ki az Ő népét. Engem is onnan hozott ki, a szolgaság házából. Ezzel én egyet tudok érteni. Akár szimbolikusan nézzük, akár szellem szerint. Jézus Dávid fia. Dávid pedig azok leszármazottja, akik Egyiptomból jöttek ki. Persze ennél több családi vonatkozást is fel lehet deríteni. Persze azt tudom hogy ennek a családi köteléknek a keresztények nem örülnek, de aki Jézus Krisztus testvére akar lenni, és az ígéretek örököse, annak szerintem ezt vállalni kell.

2018. Január 13. - 19:06:23
Válasz #324

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
A Logosz az Krisztus, Isten.
A Logosz már akkor volt amikor még a törvény nem. A Logosz mindig volt és lesz, örökkévaló.
A Logosz által lett kijelentve a törvény, és az ige.
Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

2018. Január 13. - 19:19:05
Válasz #325

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
Rámutatnál arra, hogy én hol írtam olyat, hogy meg van tíltva a Szombat.
Rámutatnál arra, hogy én hol ítélkeztem a Szombat felett.
Szia Zoli!

Azt hiszem itt írtál ilyesmit.
Nem beszélhetünk tíz parancsolatról, mert akárhogy is nézzük a tízből egy, a Szombat, megtartása ki esik - vagy mégváltozik - ( legalább is nem vonatkozik ránk, ugyanis mi nem az Egyiptomból való szabadulásra emlékszünk,  sem a Sínainál, az Izraelel kötöt szövetség jeleként nem tartjuk,  hanem a mi Urunk Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról emlékezünk, s az új szövetségről a hét első napján - habár ezt is lehet a hetediknek napnak tekinteni, s a nyugalom napjának, attól függ honnan nézzük-). Így csak kilenc parancsolatról beszélhetnénk. (A másik kilenc az érvényben maradt, csak a Krisztus törvényeként).

Lilla helyett próbálok meg válaszolni. A szombat sem esik ki, mert Jézus Krisztus a szombat.
Ha valaki nem tart egy héten egy pihenő napot, az végül azt fogja tapasztalni hogy elfárad, mind szellemileg, mind lelkileg, mind testileg. Egyszóval érdemes hetente egy napot pihenéssel és Isten kereséssel tölteni. Hogy melyik napot, az választható, lehet a szombat is, de lehet vasárnap, vagy hétfő ha az tetszik valakinek, vagy az jut. Jézus soha nem törte meg a szombatot. A tanítványok sem. De mi keresztények vesszük a bátorságot hogy szombaton is azt csináljuk amit akarunk, mint más napokon is. Ha valaki Krisztusban van, megteheti, mert Ő a szombat. Ennek ellenére érdemes az Úrnak szentelni hetente egy napot.

Ha azt akarjuk hogy Ábrahám áldásából részesedjünk, közösséget kell vállalnunk a zsidósággal. Isten Egyiptomból hozta ki az Ő népét. Engem is onnan hozott ki, a szolgaság házából. Ezzel én egyet tudok érteni. Akár szimbolikusan nézzük, akár szellem szerint. Jézus Dávid fia. Dávid pedig azok leszármazottja, akik Egyiptomból jöttek ki. Persze ennél több családi vonatkozást is fel lehet deríteni. Persze azt tudom hogy ennek a családi köteléknek a keresztények nem örülnek, de aki Jézus Krisztus testvére akar lenni, és az ígéretek örököse, annak szerintem ezt vállalni kell.

Sajnos sem ítéletet, sem ítélkezést nem látok hozzászólásomban - mert nincs is benne. Csak ha valaki azt akar látni benne.
Sehol nem mondtam, hogy nem kell egy napot az Úrnak és a vele való kapcsolatnak szentelni, ha még egyszer elolvasod figyelmesen amit írtam, akkor észre veheted, hogy ezt mondtam:

Idézet
hanem a mi Urunk Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról emlékezünk, s az új szövetségről a hét első napján - habár ezt is lehet a hetediknek napnak tekinteni, s a nyugalom napjának, attól függ honnan nézzük

Idézet
Ha azt akarjuk hogy Ábrahám áldásából részesedjünk,  közösséget kell vállalnunk a zsidósággal

Ha azt akarjuk hogy Ábrahám áldásából részesedjünk - akkor Krisztussal kell közösséget vállalni elsősorban.

Gal 3:14  ... Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Lélek ígéretét elnyerjük hit által.


Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

2018. Január 13. - 19:35:43
Válasz #326

Nem elérhető pulsar

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Január 17. - 16:37:15
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Ha azt akarjuk hogy Ábrahám áldásából részesedjünk - akkor Krisztussal kell közösséget vállalni elsősorban.

Gal 3:14  ... Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Lélek ígéretét elnyerjük hit által.
Elsősorban Krisztussal, de ez egy csomag. Nem lehet egyik a másik nélkül. Ábrahám áldása.

2018. Január 13. - 19:43:37
Válasz #327

Nem elérhető pulsar

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Január 17. - 16:37:15
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
A Logosz az Krisztus, Isten.
A Logosz már akkor volt amikor még a törvény nem. A Logosz mindig volt és lesz, örökkévaló.
A Logosz által lett kijelentve a törvény, és az ige.
A törvény nem akkor született meg, amikor Mózesnek Isten ráírta a kőtáblára. A törvény örökkévaló, ahogy Jézus Krisztus, mert Jézus Krisztusnak, az örökké való Logosznak a része. Isten része. Nekünk 3000 éve lett kijelentve, de a Logosszal együtt született.
Persze ez megmagyarázza a közöttünk levő vélemény különbséget. A törvény nem egy kőtábla, hanem a Szó.   

2018. Január 13. - 20:01:51
Válasz #328

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3044
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:2018. Január 18. - 21:48:23
  • Regisztrált: 27/12/2009
Kedves Pulsar!
Idézet
A törvény nem egy kőtábla.   

Pont erről van szó! Isten Ígéje ma is:

Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait. 13. Nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki mezítelen és fedetlen az ő szeme előtt. Neki kell majd számot adnunk.
Zsid 4,12-13

Kedves Zoltán!

Idézet
Rámutatnál arra, hogy én hol írtam olyat, hogy meg van tíltva a Szombat.
Rámutatnál arra, hogy én hol ítélkeztem a Szombat felett.

Ez az idézet nem személyesen Neked szólt! Ami pedig nem Neked szól, ne vedd magadra!

Jézus és az apostolok idejében természtes volt a Shabbat, mint nyugalom napjának tartása. A vasárnap jóval később Konstantin császár által Kr.u. 321-ben lett bevezetve. Ő helyezte át a nyugalom napját a nap istenének szánt nap tiszteletére, nem véletlen ma is Sunday, illetve Sonntag a neve. Magyarul pedig a „vásárnap” lett. Később pedig a katolikus egyházfők  a laodíceai zsinaton Kr.u. 364-ben fogadták el a vasárnapot keresztény nyugolom napjának és egyben betiltották a Shabbat megtartását. Tehát emberi tradícióról van szó. Ha nem lett volna érvényben a Shabbat az aposolok idejében, miért lett volna arra szükség, hogy a katolikus ősatyák megváltoztassák?

Mindazon által senkit sem ítélek el a vasárnap miatt. Sőt tovább is megyek, mert vannak ugye olyanok, akiknek szombaton és vasárnap is dolgozniuk kell. Ha netán egy vérmérgezéssel, vagy baleseti sérüléssel a mentők kórházba szállítanának, hálát adhatunk, hogy vannak akik munkájuk által életet mentenek a nyugalom napján is.

Szeretteim, ha pedig a szívünk nem ítél el, bizalommal szólhatunk Isten előtt; 22. és amit kérünk, megkapjuk tőle, mert megtartjuk parancsolatait, és azt tesszük, ami kedves őelőtte. 23. Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott nekünk. 24. Aki pedig megtartja az ő parancsolatait, az őbenne marad, és ő is abban; és ezt, hogy ő bennünk van, abból tudjuk meg, hogy a Lelkéből adott nekünk.
1Jn 3,21-24
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2018. Január 13. - 20:03:18
Válasz #329

Nem elérhető Zoltan70

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 69
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 07:14:52
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/12/2017
A Logosz az Krisztus, Isten.
A Logosz már akkor volt amikor még a törvény nem. A Logosz mindig volt és lesz, örökkévaló.
A Logosz által lett kijelentve a törvény, és az ige.
A törvény nem akkor született meg, amikor Mózesnek Isten ráírta a kőtáblára. A törvény örökkévaló, ahogy Jézus Krisztus, mert Jézus Krisztusnak, az örökké való Logosznak a része. Isten része. Nekünk 3000 éve lett kijelentve, de a Logosszal együtt született.
Persze ez megmagyarázza a közöttünk levő vélemény különbséget. A törvény nem egy kőtábla, hanem a Szó.

Kezdünk haladni.
Tehát a Logosznak egy része, de nem a teljessége, vagyis, ha csak a része, akkor nem Ő. (A Logosz - Krisztus - nem született - Ő volt, Ő a "Vagyok")
Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez;

 



SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal | Fordítás: SMF-Portal.hu