Szerző Téma: Két anyja volt Abijjának?  (Megtekintve 2791 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2013. Október 27. - 12:26:55

Nem elérhető Gyorgyur

  • Hős tag
  • *****
  • Téma indító
  • Hozzászólások: 900
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Július 16. - 20:33:33
  • Testvér
  • Regisztrált: 15/09/2013
"Meg akinek két anyja van"

Sziasztok!

Lehet ,hogy csak látszólagos az ellentmondás !

1 Kir.15

1. Jeroboám, Nebát fia uralkodásának 18. évében kezdett uralkodni Abijjá, Júda királya. 2 Három évig uralkodott Jeruzsálemben. Anyja, Maaká, Absolon leánya volt.

2 Krón.13

13 Jeroboám király uralkodásának tizennyolcadik évében lett Abijjá Júda királya, 2 aki három évig uralkodott Jeruzsálemben. Anyja Mikajáhú volt, a gibeai Úriél leánya.

G! (Tutajosról jutott eszembe)
Róm 5:17 Mert ha az egynek bűnesete miatt uralkodott a halál az egy által: sokkal inkább az életben uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság ajándékának bővölködésében részesültek.

2013. Október 27. - 13:15:12
Válasz #1

Tutajos

  • Vendég
Na nem tudtam teljesen a végére járni, de volt egy csavar abban ahogy Abijja lett a király . Ugyanis Roboámnak nem ő volt az első szülötte, hanem
18 Roboám feleségül vette Mahalatot, Jerimótnak, Dávid fiának a leányát, meg Abihailt, Eliábnak, Isai fiának a leányát.
19 Ez fiúkat szült neki: Jeúst, Semarját és Zahamot.
20 Azután elvette Maakát, Absolon leányát, aki Abijját, Attajt, Zízát és Selómitot szülte neki.
21 Maakát, Absolon leányát jobban szerette Roboám valamennyi feleségénél és másodrangú feleségénél, bár tizennyolc feleséget és hatvan másodrangú feleséget tartott, és nemzett huszonnyolc fiút és hatvan leányt.
22 Roboám Abijját, Maaká fiát tette testvérei között az elsővé, mint trónörököst, mert királlyá akarta tenni.

Lesz iit valami csere.
Ha meg nézed Sára leánya Izmael, mert a szolgálója a térdén szült, így az övének tekintették, de tudod, hogy csak kavarodást bajt hozott ez a trükk. Valszeg itt is van valami magyarázat, csak ki kell bogozni. :) De sok idő ment el már erre most hagyom.

2013. Október 27. - 13:21:43
Válasz #2

Batiszrael

  • Vendég
Tisztelt Uraim!

Magyar szövegkörnyezetből nem nagyon fogtok rájönni, mi történt. Viszont ha szeretnétek, hogy utána járjak, megkérnélek benneteket, hogy kérjetek meg, és irjátok meg konkrétan mi az ami problémát okoz. Köszönöm!

2013. Október 27. - 13:27:15
Válasz #3

Tutajos

  • Vendég
Tisztelt Uraim!

Magyar szövegkörnyezetből nem nagyon fogtok rájönni, mi történt. Viszont ha szeretnétek, hogy utána járjak, megkérnélek benneteket, hogy kérjetek meg, és irjátok meg konkrétan mi az ami problémát okoz. Köszönöm!

Szia szerintem arra gondol hogy az egyik vers végén Absolon és a másik vers végén Úriél leányának mondja.

2013. Október 27. - 13:32:03
Válasz #4

Tutajos

  • Vendég
Egyébként ott van Mózes két fia,(Gershom, Eliezer) akiket Lévi fiai közé számolták be. Így bár Mózes fiai voltak, mégis Lévi fiaiként Léviták lettek.

2013. Október 29. - 20:24:03
Válasz #5

Batiszrael

  • Vendég
I. Királyok 15/1

"Ubisnát smone eszré lemelech Járábbáám ben-nevát melech Abijjám ál-jehudá.
2. Sálos sánim málách bijerusáláim vesem imo: MÁÁCHÁ BÁT ÁVISÁLOM."

És Járábbáám Ben Nevát fia uralkodásának 18. évében uralkodott Abijjám Júda fölött.
Három évig uralkodott Jeruzsálemben és az ő anyjának neve volt: MÁÁCHÁ AZ ÁVISÁLOM LÁNYA.

2013. Október 29. - 20:36:22
Válasz #6

Batiszrael

  • Vendég
A másik Igehelyet elirtátok, nem II. Krónika 13/13, hanem
II. Krónika 13/1

"Básnát smoná eszré lemelech Járábbáám vájimloch Ábijjá ál-jehudá.
2. Sálos sánim málách bijerusáláim vesem imo: MICHÁJJÁHU BÁT URIEL min gviá umilchámá háitá bén Ábijjá ubén Járábbáám."

Járábbáám király 18. évében uralkodott Ábijjá Júda felett.
Három évig uralkodott Jeruzsálemben és az ő anyjának a neve: MIHÁJJÁHU AZ URIEL LÁNYA gviából (helység) és háború folyt (volt) Ábijjá és Járábbáám között.

2013. Október 29. - 20:42:43
Válasz #7

Batiszrael

  • Vendég
Nincs ellentmondás!!!
Az egyikben azt irja, hogy Mááchá bát Ávisálom,
a másikban pedig azt, hogy Michájjáhu bát Uriel.

A hölgynek az apját hivták Ávisálomnak, vagyis a "békesség atyjának", a hölgynek a "kereszt" neve pedig volt a Mááchá. Ez egy női név.
A másikban a másik szülője van feltüntetve, úgy gondolom apai részről, mert egyáltalán nem emlit női nevet. Vagyis a "hölgy" neve itt férfi névként szerepel, Michájjáhu (Ki olyan mint Isten? J.H.V.H.) aki pedig az Urielnek, vagyis "Isten világosságá"-nak a lánya.

A zsidó hagyományokban nagyon sokszor nem emlitették a nőket, mindent csak férfi ágon jegyeztek le. Ezért van az is, hogy pld. Yeshua családfája is két különböző formát mutat, mert az egyik az anyai ágon, a másik pedig apai ágon mutatja be. Szerintem itt is ez történt. Gyanitom az első az anyai ág lehet, a második pedig az apai ág, ahol mégcsak a hölgy nevét sem jegyezték fel.
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:

2013. Október 29. - 21:28:04
Válasz #8

Nem elérhető Gyorgyur

  • Hős tag
  • *****
  • Téma indító
  • Hozzászólások: 900
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Július 16. - 20:33:33
  • Testvér
  • Regisztrált: 15/09/2013
רב תודות

G!
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Batiszrael
Róm 5:17 Mert ha az egynek bűnesete miatt uralkodott a halál az egy által: sokkal inkább az életben uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság ajándékának bővölködésében részesültek.

2013. Október 29. - 21:30:53
Válasz #9

Batiszrael

  • Vendég

 



SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal | Fordítás: SMF-Portal.hu