Szerző Téma: Apokrif (áldás vagy átok?)  (Megtekintve 10109 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2014. Július 23. - 20:51:38

Mariann

  • Vendég
Szeretném a véleményeteket kérdezni erről a könyvről !


Ezen a linken beleolvashattok.

http://mek.oszk.hu/00100/00176/html/1mak.htm

http://mek.oszk.hu/00100/00176/html/2mak.htm


2014. Július 23. - 21:31:54
Válasz #1

Nem elérhető nagyika7

  • Adminisztrátor
  • Hős tag
  • *
  • Hozzászólások: 5619
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 21:29:54
  • katona
  • Regisztrált: 31/07/2009
      • Hajnalcsillag
Kedves Mariann!

Véleményem hogy: valós és kitalált személyeket megszólaltató ill. megtörtént és meg nem történt eseményeket elmesélő ókori irodalom. Akár Gárdonyi Egri csillaga. Fele sem igaz, de regénynek pont jó.

Mivel nem ihletett a Bibliához tenni - amint tették ezt a katolikusok - nem szabad.

Ne tégy az ő beszédéhez; hogy meg ne feddjen téged, és hazug ne légy. Péld 30,6   

nagyika7

vr1
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
samjoe, Mariann, Ircsi

2014. Július 23. - 21:54:07
Válasz #2

Nem elérhető aqua

  • újonc tag
  • *
  • Hozzászólások: 42
  • Nem: Nő
  • Utoljára itt járt:2015. Szeptember 27. - 15:11:19
  • Testvér
  • Regisztrált: 11/05/2013
Voltunk Vizsolyban, ahol van kiallitva egy eredeti vizsolyi Biblia. Az O-es Ujszovetseg hataran volt kinyitva, es megdobbenve lattuk, hogy bizony nem a Malakias konyve, hanem a Makkabeusok volt az Oszovetseg utolso konyve az eredeti Karolyi forditasban... tudja valaki, mikor kerult ki belole?
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mariann, bist

2014. Július 23. - 22:02:58
Válasz #3

Mariann

  • Vendég
Voltunk Vizsolyban, ahol van kiallitva egy eredeti vizsolyi Biblia. Az O-es Ujszovetseg hataran volt kinyitva, es megdobbenve lattuk, hogy bizony nem a Malakias konyve, hanem a Makkabeusok volt az Oszovetseg utolso konyve az eredeti Karolyi forditasban... tudja valaki, mikor kerult ki belole?

Szia aqua ! Engem is érdekelne, és az is , hogy miért.

Lali ! köszönöm a választ. Ennek függvényében hogyan lehet belőle áldást venni?

2014. Július 23. - 22:08:35
Válasz #4

Nem elérhető nagyika7

  • Adminisztrátor
  • Hős tag
  • *
  • Hozzászólások: 5619
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 21:29:54
  • katona
  • Regisztrált: 31/07/2009
      • Hajnalcsillag
Szívesen Mariann!

Kérdésedre:

Úgy hogy nem veszed meg és az ára a zsebedben marad, más jobb célú felhasználásra.

:)

Jó éjt!

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:

2014. Július 23. - 22:11:28
Válasz #5

Mariann

  • Vendég
Szívesen Mariann!

Kérdésedre:

Úgy hogy nem veszed meg és az ára a zsebedben marad, más jobb célú felhasználásra.

:)

Jó éjt!

Eszembe nem jutott megvenni :) . Más indíttatásból kérdeztem .sajnos :(

2014. Július 23. - 22:24:50
Válasz #6

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3135
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:Ma - 22:21:10
  • Regisztrált: 27/12/2009
Bocsássatok meg, hogy megint icipicit keresztbe gondolkozom. Valamennyi köze van az Újszövetséghez. Olvasunk Jn 10.-ben a Templomszentelés ünnepéröl, amikor is Jézus felment a Templomba, és tanított. Mely ünnep volt ez? Hisz az Ószövetségben nem találjuk. Ez volt a Hanukka ünnepe, amikor is Isten csodájáról emlékezett meg Izrael. A Makkabeusok könyvében van leírva ennek a története. Sokan Júdás Makkabeust Messiásnak tekintették. Nem véletlen, hogy pont ezen az ünnepen beszélt Jézus Messiási mivoltárol:

Amikor eljött a templomszentelés ünnepe, Jeruzsálemben tél volt. 23. Jézus a templomban, a Salamon csarnokában járt. 24. Ekkor körülvették a zsidók, és így szóltak hozzá: "Meddig tartasz még bizonytalanságban bennünket? Ha te vagy a Messiás /Krisztus, mondd meg nekünk nyíltan!" 25. Jézus így válaszolt nekik: "Megmondtam nektek, de nem hisztek. Atyám nevében végzett cselekedeteim tanúskodnak mellettem, 26. de ti nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok.
Jn 10,22-26

Isten hatalmas csodáját tapasztahatta meg Izrael. Mindentöl függetlenül a sok brutális részleteket nem tudtam elolvasni, de talán jó tudni a hátteret.

Itt röviden a Hanukka / Templomszentelés ünnepe története:

”Lőn pedig Jeruzsálemben a templomszentelés (Chanukka) ünnepe, és tél vala. És Jesua (Jézus) a Templomban, a Salamon tornáczában jár vala.” (Jn 10,22-23).

Kommentár:

A templomszentelés ünnepe nem más, mint a poszt-bibliai zsidó ünnep, a Chanukka. Maga a chanukka szó “megszentelést”, megtisztítást jelent.

A Chanukka története Jesua előtt 164-re megy vissza, amikor a makkabeusok győzelmet arattak IV. Antiochus szír uralkodó felett. A János evangéliumában szereplő említés a legkorábbi írott forrás erre az ünnepre vonatkozóan, hiszen a Tanach (Tóra, Próféták és Írások), vagyis az Ószövetség könyvei erre az időre már teljességükben elkészültek. Egyedül Dániel könyve utal prófétikusan erre az ünnepre. Az apokrif Makkabeusok könyve (I.-II.-III.-IV.) tartalmazza ezen események történelmi leírását.

Az Egyiptomban legyőzött Antiochus a veresége feletti keserűségét élte ki Judea megtámadásával, útja során férfiakat, nőket, gyermekeket mészárolva. Elfoglalta a jeruzsálemi templomot is. A templomból elhurcolta az arany menórát és templomi edényeket, és az Izrael Istene iránti megvetését kifejezendő, disznót áldozott fel a Templomban Zeusz tiszteletére. Megtiltotta a zsidó nép számára a körülmetélkedést, a Sabat megtartását és a kóser étkezési szabályok gyakorlását.

Megparancsolta, hogy a Templomban egyedül disznókat szabad áldozni. Õ maga is megfőzött egy disznót a Templomban, levét pedig a szent Tóra tekercsekre öntötte. A szír katonáknak pedig megparancsolta, hogy ezeket az Istenkáromló rendelkezéseket tűzzel-vassal tartassák be a néppel.

Egy napon, amikor Modi ´in városában egy szír katona egy Mattitjahu haMakkabi (a makkabi szó kalapácsot jelent) nevű papot és családját arra kényszerítette, hogy disznót áldozzanak, Mattitjahu megölte az első zsidót, aki engedett a kényszernek, majd végzett mind a szír katonával, mind kíséretével. Így kezdődött a lázadás. Mattitjahu halála után fia, Jehuda (Júdás) vette át a zsidó felkelés vezetését és vezette győzelemre az először gerilla harcot vívó, majd nyílt háborút folytató zsidókat.

Kiszlév hó 25-ik napján a Templomot újra Istennek szentelték, és új oltárt állítottak fel. Újra meggyújtották az “örökmécsest” (nér támid), de csak egy napra való megszentelt olíva olajat találtak. A Makkabeusok 2. könyve számol be arról a csodáról, miszerint az olaj mégis nyolc napon át égett, amely idő éppen elegendő volt arra, hogy előállítsák az állandó égetéshez szükséges mennyiséget.

Ezért tart a Chanukka ünnepe nyolc napon át.

A Biblia nem említi pontosan Jesua születésének napját, talán éppen azért, hogy ne a napot, hanem a Személyt imádjuk, aki eljött. Érdekes azonban, hogy a korai Jézus-hívők kapcsolatot láttak a Chanukka és a Messiás születése között. Maga Jesua vont párhuzamot a földi Templom épülete és saját teste között. “Romboljátok le a Templomot és én három nap alatt felépítem azt.”

“Így tehát a 3. évszázad végétől kezdve a december 25-ét, vagyis a kiszlév 25-ének megfelelő, római naptár szerinti napot fogadták el a nyugati egyházban a karácsony ünneplésére.”

A Jochanan szerinti beszámolóból tehát az derül ki, hogy bár a Chanukka nem tartozott a kötelező zarándok ünnepek közé, Jesua mégis felment a jeruzsálemi Templomba ezen az ünnepen…

(David Stern: Jewish New Testament, Commentary to John, pp.: 186.*)

http://www.izrael-immanuel.net/?p=89
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
bist, Mariann
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2014. Július 23. - 23:15:04
Válasz #7

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3135
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:Ma - 22:21:10
  • Regisztrált: 27/12/2009
Kiegészítésként szeretném a Dániel prófécia ezzel kapcsolatos részét beírni: Dániel 11,29-töl olvashatjuk.

Parancsára előállnak csapatai. Meggyalázzák a megerősített szentélyt, megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felállítják az iszonyatos bálványt. 32. Akik vétkeztek a szövetség ellen, azokat ráveszi, hogy elhagyják hitüket. De azok, akik ragaszkodnak Istenükhöz, bátor tetteket visznek véghez. 33. A nép okosai sokakat meggyőznek, de fegyver, tűz, fogság és fosztogatás miatt elesnek egy időre. 34. Elesettségük idején kapnak egy kevés segítséget, mire sokan számításból csatlakoznak hozzájuk. 35. Az értelmesek közül is elesnek néhányan, hogy kipróbáltak, tiszták és fehérek legyenek a vég idejére, mert még nincs itt a megszabott idő.

Felállítja pompás sátrát a tenger és az ékes szent hegy között. De eléri a vég, és senki sem segíthet rajta.

Dán 11,31-35; 45

Egyben Antiochus IV az antikrisztus elöképe is.
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
bist, Mariann
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2014. Július 24. - 07:36:36
Válasz #8

Nem elérhető nagyika7

  • Adminisztrátor
  • Hős tag
  • *
  • Hozzászólások: 5619
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 21:29:54
  • katona
  • Regisztrált: 31/07/2009
      • Hajnalcsillag
 Szia Lilla!

Nem tudom, hogy az a templomfelszentelési ünnep amit Jézus jelenlétével is megtisztelt, nem e inkább a 46 évig ujjá épült templomnak a felszentelő ünnepe volt? Elvégre Salamon és Ezsdrás pap idejében is az építkezés befejeztekor felszentelő ünnepet tartottak Izrael fia. (2 Krónikák 5. Ezsdrás 6.)

Negyvenhat esztendeig épült ez a templom... Jn 2,20

Ha így nézzük akkor a Makabeusok könyve még inkább csak egy történelmi regényféleség marad.

Derűs szép napot!


nagyika7
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Ircsi, Mariann

2014. Július 24. - 08:29:46
Válasz #9

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3135
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:Ma - 22:21:10
  • Regisztrált: 27/12/2009
Kedves Nagyika!

Akkor pontosítsunk egy kicsit...

Nézzük meg közelebbröl, hogy az általad említett Templomfelszentelések mikor is történtek.

Összegyülekeztek tehát a királyhoz mindezek az izráeli férfiak a hetedik hónapban, az ünnepen. 4. Amikor Izráel vénei mind megérkeztek, a léviták fölemelték a ládát, 5. és fölvitték a ládát, meg a kijelentés sátrát és a szentély egész fölszerelését, amely a sátorban volt. A papok és a léviták vitték azokat. 6. Salamon király és Izráel egész közössége, amely megjelent nála, ott volt a láda előtt. Olyan sok juhot és marhát áldoztak, hogy sem számbavenni, sem megszámlálni nem lehetett. 7. Azután bevitték a papok az ÚR szövetségládáját a helyére, a templom legbelső részébe, a szentek szentjébe, a kerúbok szárnyai alá.
2Krón 5, 3-7

Így ünnepelt akkor Salamon hét napig egész Izráellel együtt. Igen sokan gyűltek össze a hamáti úttól fogva Egyiptom patakjáig. 9. A nyolcadik napon záróünnepet tartottak, mert az oltár fölavatását hét napig végezték, és az ünnep hét napig tartott. 10. A hetedik hónap huszonharmadik napján hazabocsátotta a népet.
2Krón 7,8-10

Ezekböl az adatokból egyértelmüen kiderül, hogy ez a Templomszentelési ünnep a Sátoros ünnepen történt, ami összel van (idén okt 8.-tól) és hét napig tartó ünnep, egy záró ünneppel befejezve.

Szólj Izráel fiainak, mondván: Ugyanennek a hetedik hónapnak tizenötödikén a sátorok ünnepe legyen az Úrnak hét napig. 35. Az első napon szent gyülekezés legyen, semmi robota munkát ne végezzetek. 36. Hét napon áldozzatok az Úrnak tűzáldozatot, a nyolczadik napon pedig szent gyülekezéstek legyen és újra tűzáldozattal áldozzatok az Úrnak; berekesztő ünnep ez, semmi robota munkát ne végezzetek azon. 37. Ezek az Úrnak ünnepei, a melyeken szent gyülekezésekre kell gyülekeznetek, hogy áldozzatok az Úrnak tűzáldozattal, egészen égőáldozattal, ételáldozattal, véres- és italáldozattal: minden napét a maga napján. 38. Az Úrnak szombatjain kivül, adományaitokon kivül, fogadásból és szabad akaratból való minden ajándékaitokon kivül a melyeket adni szoktatok az Úrnak, 39. Ugyancsak a hetedik hónapnak tizenötödik napján, a mikor a földnek termését betakarjátok, az Úrnak ünnepét ünnepeljétek hét napig: az első napon nyugodalom napja (eredetiben Shabbathon-szombat)  és a nyolczadik napon is nyugodalom napja (Shabbathon-szombat) legyen. 40. És vegyetek magatoknak az első napon szép fának gyümölcsét, pálmafa ágait, sűrű levelű fa lombját, és patak mellett való fűzgalyakat, és örvendezzetek az Úr előtt, a ti Istenetek előtt hét napig. 41. Így ünnepeljétek meg azt az Úrnak ünnepét minden esztendőben hét napig. Örökkévaló rendtartás legyen ez a ti nemzetségeiteknél; a hetedik hónapban ünnepeljétek azt. 42. Sátorokban lakjatok hét napig, minden benszülött sátorokban lakjék Izráelben. 43. Hogy megtudják a ti nemzetségeitek, hogy sátorokban lakattam Izráel fiait, a mikor kihoztam őket Égyiptom földéről. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek. 44. És szóla Mózes Izráel fiainak az Úrnak ünnepei felől.
3Móz 23,34-44

A második eset Ezsdrás 6-ból:

Így a júdai vének sikeresen folytatták az építkezést Haggeus prófétának és Zakariásnak, Iddó fiának a prófétálása szerint. Be is fejezték az építkezést, ahogyan Izráel Istene megparancsolta, és Círus, Dárius meg Artahsasztá perzsa királyok elrendelték. 15. Elkészítették a templomot Dárius király uralkodásának a hatodik évében, az Adár hónap harmadik napjára. 16. Akkor örömmel ünnepelték meg Izráel fiai, a papok, a léviták meg a többiek, akik a fogságból hazatértek, az Isten háza fölszentelését.

Máhol is megtaláljuk az Adár hónap másik ünnepét, a Purim ünnepét:

Mordokaj leírta mindezeket az eseményeket. Majd leveleket küldött mindazoknak a zsidóknak, akik Ahasvérós király tartományaiban laktak közel vagy távol, 21. és kötelezővé tette számukra, hogy tartsák meg az Adár hónap tizennegyedik és tizenötödik napját évről évre.
Eszt 9,20-21

A Purim ünnepe, az Adár hónap, pedig tudvalevö tavaszra esik. Idén márc 16.-ra esett.

Vonjuk le a következtetést:

1.   2Krón 5. és 7. szerint a templomszntelés összel volt
2.   Ezsd 6 szerint a második templomszentelés tavasszal volt



Jézus viszont télen ment fel a Templomszentelés ünnepére, és mivel akkor is már ünnepelték a Hannukát, csak erre mehetett fel, mert csak ez az egy ünnep esett télre Izraelben.

Amikor eljött a templomszentelés ünnepe, Jeruzsálemben tél volt.

Jn 10,22

Izraelben télen csak egy Templomszentelési ünnep van, az pedig a Hanukka.

 c19

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mariann
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2014. Július 24. - 08:45:09
Válasz #10

Nem elérhető kis virág

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 377
  • Ország: 00
  • Nem: Nő
  • Utoljára itt járt:2016. November 05. - 10:10:28
  • Testvér
  • Regisztrált: 30/09/2012



Sziasztok !


Amit a Wikipédia ír erről :


Makkabeusok első könyve


A Makkabeusok első könyve a Szeptuaginta Ószövetségében a Malakiás könyve utáni két utolsó történelmi beszámoló egyike. A római katolikus, ortodox és kopt egyházak szerint része a bibliai kánonnak, a protestáns felekezetek többsége azonban apokrifnak tekinti. A könyv egy öt gyermekes családról szól, akik forradalmi tetteikkel, majd katonai hadvezetéseivel Izrael visszanyerte önállóságát a hellénektől. A legkiemelkedőbb hadvezérük Júdás Makkabeus volt.



Történelmi háttér

A hellén uralom alatt élő zsidók között Kr. e. 167-ban függetlenségi háború indult el, mely három év alatt az ország függetlenségéhez vezetett. (A függetlenség 101 évig tartott, amikor is a római birodalom hódította meg az országot Kr. e. 63-ban, és Sziriához csatolták, mint provinciát). A forradalom IV. Antiokhosz Epiphanész erőszakos hellenizáló törekvései miatt törtek ki. A könyv Mattatiás Kr. e. 167-es lázadásától kezdve Simon Kr. e. 135-ben való meggyilkolásáig tartó küzdelmet írja le. A történetben Makkabeus Júdás háborút folytatott a Szeleukida ellen, A harcok végén Makkabeus Simon lett a fővezér, főpap és a zsidók vezetője. Az ellenállás Jeruzsálem környékéről indultak, majd Gallleára, illetve a nyugati és keleti országrészre terjedtek át.

    A könyv eredetileg héberül íródott kb. Kr. e. 100-ban. Az első Makkabeus könyv, a kor legrészletesebb történelmi dokumentumának tekinthető, és érdekes epizódokon keresztül jól megvilágítja a hellenizmus szokásait és Róma hírnevét és a korabeli zsidóság hozzá való viszonyulásait.
    A Makkabeus elnevezés Mattatiás harmadik fiától ered, akit Júdás Makkabeusnak hívtak.
    A történetíró Josephus Flavius Hasmoneusoknak nevezi a Makkabeusokat.

Téma

A bevezetésben a történet leírja Nagy Sándor háborúit, és hogy utódai hogyan hatoltak be Izraelbe. Mattatiás, a királyi tisztviselőnek ellenállt, megölte majd lerombolta a hellén oltárt, és családjával a hegyekbe menekült. Az utánuk indított hajtóvadászat balul sikerült, így sokan követték a család példáját. Mattatiás azonban meghalt, búcsúbeszédében fiait buzdította. Júdás hadvezérré vált, a könyv leírja dicső harci cselekedeteit, majd két testvérének (Jonatán és Simon) főpapságát. Júdást egy rendkívüli hívő embernek írja le a szerző, fő érdemének a Második Templom felújítását tekinti.

Mondanivalója

A mózesi törvényekhez való ragaszkodás akkor is, amikor kényszerítik a hívőt annak elhagyására. A templom tisztasága és a törvény olyan kincs, hogy védelmükre az életáldozat is dicsőséges. A szerző kiemeli a hősök vallási buzgalmait, az ellenség leírásával elfogult.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Makkabeusok_els%C5%91_k%C3%B6nyve


Makkabeusok második könyve


A Makkabeusok második könyvét közvetlenül Jézus születése előtti évtizedekben, valószínűleg görögül írta a Cirénusbeli Jason, Júdás, a körülötte lévő Makkabeusok és általában a zsidóság Antiokhosz általi nyomorgatása történetének vallásos összefoglalásaként. A római katolikus, ortodox és kopt egyházak szerint része a bibliai kánonnak, a protestáns felekezetek többsége azonban apokrifnak tekinti. Történelmi szempontból nem annyira megbízható, mint az első könyv.



Témája

A könyv egy a Palesztinában élő zsidók által a kelet-egyiptomi zsidóknak, a Templom Kr. e. 165-ben való felújításának emlékére írt levéllel kezdődik és beszámol a nyomorgatáshoz vezető szenvedésekről, amiket két mártír halála követett és végül egy hosszú rész Júdás dicsőséges munkásságával, látomásával és Antiokus borzasztó halálával fejeződik be.

Mondanivalója

A Makkabeusok második könyve inkább a vallás szemszögéből íródott. Valóozínüleg farizeus körökből keletkezett a könyv. Jól megvilágítja a korabeli zsidók teremtésről, feltámadásról, halottakért való imádkozásról, Isten haragjának a zsidó mártírok szenvedése általi enyhítéséről való hiteit.


http://hu.wikipedia.org/wiki/Makkabeusok_m%C3%A1sodik_k%C3%B6nyve




A Biblia apokrif iratairól egy összefoglaló, melyik könyvet hová sorolják be.


Tanító jellegű:

- Bölcsesség Könyve (Salamon bölcsessége)
- Jézus, Sirák fia könyve (Ecclesiasticus)


Vallásos romantikus:

- Tóbiás
- Judit


Történelmi:

- III. Ezsdrás*
- I. Makkabeus könyve
- II. Makkabeus könyve


Prófétikus:

- Báruk 1-5. fejezet
- Báruk 6. fejezet (Jeremiás levele)
- IV. Ezsdrás* (II. Ezsdrás)


Legendás jellegű:

- Eszter 10:4 - 16:24
- Dániel 3:24-90 (Azáriás imája, a három ifjú éneke)
- Dániel 13. fejezet (Zsuzsanna és a vének)
- Dániel 14. fejezet (Bél és a sárkány)
- Manassé imája*



1546-ban a Római Katolikus Egyház tridenti zsinata (más néven trentói vagy trienti zsinat 1545-63) dogmatizálta az apokrifok kanonikusságát, így azok az általuk kiadott bibliákban megtalálhatóak.

Talán ez utóbbi lehet a válasz a kérdésedre aqua . ?.




Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mariann

2014. Július 24. - 10:02:07
Válasz #11

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3135
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:Ma - 22:21:10
  • Regisztrált: 27/12/2009
Kedves Kisvirág!

Szerintem a Biblia adatai és a János Evangélista hitelesebb forrás a Makkabeusok könyvével kapcsolatban, mint a Wikipédia. Tipikus eset, hogy meg sem említi az összefüggést a Jn 10.-el kapcsolatban, és Palesztinában élö zsidókról beszél? A Makkabeusok könyve Jézus elött Íródott, Izraelben, Jeruzsálemben történtekröl számol be. Palesztinának jóval késöbb Kr. u 135-ben a Templom végleges lerombolása után nevezték el ezt a területet a rómaiak. Isten Izrael Földjének nevezi ezt a területet. Mutass egy helyet a Bibliából, ahol a Szent Földet az Örökkévaló Palesztinának nevezi...

Vagy talán el akarják hallgatni, hogy Jézus is felment a Hanukka ünnepén a Templomban tanítani?



Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mariann
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2014. Július 24. - 12:35:52
Válasz #12

Nem elérhető kis virág

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 377
  • Ország: 00
  • Nem: Nő
  • Utoljára itt járt:2016. November 05. - 10:10:28
  • Testvér
  • Regisztrált: 30/09/2012



Szia Lilla !

Én bizonyosan nem állítottam olyasmit, hogy a Wikipédia hitelesebb lenne a Bibliától! :-)
De mégis adhat egy kis támpontot a Makkabeus könyvekkel kapcsolatban.

Én magam sem tanulmányoztam még behatóbban az apokrif íratokat ( nem is tervezem jelenleg), gondolom más is van így ezzel ... és azért gondoltam ,be teszem azt a kis összefoglalót, még is kapjon róla valami képet, aki nem ismeri .

Természetesen maga a Wikipédia sem okvetlen egy megbízható forrás, mint ahogyan nem azok az Apokrif íratok sem , nem Istentől ihletettek és ellentmondásosak is, ezért nem kerültek be a Bibliába. Magam is úgy látom , hogy aki a témában érdeklődik ,az mint egy történelmi átfogót olvassa , persze a hitelessége ennek is bizonytalan.

Nem vitatom, hogy amiket írtál , azt tudásod birtokában tetted , én ennyire behatóan nem ismerem a zsidók 'történelmét' a történelmi dolgokat, így én ebben a témában, nem tudok neked partner lenni.



Szép napot neked!



Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:

2014. Július 24. - 12:52:44
Válasz #13

Nem elérhető Lilla

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 3135
  • Ország: 00
  • Utoljára itt járt:Ma - 22:21:10
  • Regisztrált: 27/12/2009
Nagyon köszönöm, kedves Kisvirág a válaszodat! 

Nem általában az apokrif iratokkal kapcsolatban írtam az Ígéböl a megvilágosítást, hanem kimondottan a Makkabeusok könyvével kapcsolatban. Mindazonáltal, vannak olyan apokrif iratok, amelyketöl valóban figyelmeztetnünk kell!

A Makkabeusok könyve egy megtörtént történelmi eseményröl számol be, ahol Isten egy hatalmas csodát tett. Ezért is hívják mai napig a Hanukka ünnepét a fény ünnepének, mert gyözelemre segítette népét, és az egy napra elég olaj 7 napig világított a Templomban és így újra fel tudták szentelni a Templomot.  Ha Messiásban hívök ünneplik meg a Hanukkát, elsösorban Jézust emelik fel, mint a Világ Világosságát, aki Világosságunk lett.
A Hanukkán Isten Fiát, a Megváltót, a Gyözedelmest emelik fel a Szent Lélek által.

Nem is mondom, hogy el kell olvasni, hanem a tartalmára és Bibliai összefüggésekre mutattam rá.

 cw6

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
bist, Mariann, kis virág
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Jak 1,18

2014. Július 24. - 17:00:22
Válasz #14

Nem elérhető nagyika7

  • Adminisztrátor
  • Hős tag
  • *
  • Hozzászólások: 5619
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 21:29:54
  • katona
  • Regisztrált: 31/07/2009
      • Hajnalcsillag
Kedves Lilla!


Nem a Salamon vagy az Ezsdrás pap templomszentelési ünnepére gondoltam, amit esetleg évenként újraünnepeltek volna Izrael fiai, (amit egyébként nem tettek) hanem arra a templomszentelésre ami a negyvenhat éven át tartó Templom építés után közvetlen következhetett.

Beszél a Biblia egy negyvenhat évig tartó építkezésről. Úgy tudom sem Salamon építkezése, sem pedig a babiloni fogságot követő újjáépítés nem tartott ilyen sokáig. Ezzel számolva tehát lennie kellet egy harmadik nagy építkezésnek is, merthogy a zsidók szerint az az épület, ami akkor ott állt a hegyen, az kerek negyvenhat esztendeig épült. Ján 2,20

Lehetséges magyarázat - amit a történelem is igazol - hogy Jézus születését megelőzően egy óriási építkezés kezdődött el a Templom hegyen és ez az építkezés tartott negyvenhat esztendőn át és ennek befejeztével rendezték meg a zsidók azt a Templomfelszentelési ünnepet amire Jézus is ellátogatott.

Tehát nem egy évenként ismétlődő templomszentelési ünnepre ment fel Jézus Jeruzsálembe, hanem egy olyan szentünnepre amit csakis a Templom építésének a befejeztével ültek meg Izrael fia Templomfelszentelő ünnepként, Istennek tiszteletére..


Áldott szép délutánt!

nagyika7 cw6
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mariann

 



SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal | Fordítás: SMF-Portal.hu