Szerző Téma: Hírek az Egyházból  (Megtekintve 143220 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

2018. Május 11. - 08:38:34
Válasz #615

Nem elérhető lucius

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 136
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Május 21. - 09:50:26
  • Testvér
  • Regisztrált: 22/07/2012
Nem bűn és nem önzés ha jót akarok magamnak. Isten nem lesz szegényebb, ha megáld. Isten tudja hogy mik a motívumaim. Amit mindig szoktak idézni a Malakiás 3 ezzel kapcsolatban elég egyértelmű, azt mondja hogy: próbáljatok meg engem. Tehát Isten egyáltalán nem tartja rossznak ezt a fajta 'önzést'. Sőt azt kéri hogy legyünk önzők és próbáljuk meg. Erre a dologra is vonatkozhat persze az hogy: Ne kísértsd az Urat, de épp Ő mondja hogy kísértsd meg. Ami nagyon érdekes. 

Kedves Pulsar!
A malakakiási igéről, annak szövegkörnyezetéről rengeteg jó gondolatot találhatsz a "tized" topikban. Megpróbálom (újra) összefoglalni a lényeget:
Az ószövetségi szövetség lényege nagyjából ez: ha te ember megteszed ezt, meg ezt, akkor én Isten biztosítom a számodra azt, meg azt az áldást.

A feltételek része a tizedfizetés is, amelyhez Isten számos áldást kapcsol. Erről beszél a malakiási ige is, amit idéztél. Ez tehát az ószövetség. Ez elsőre jól hangzik, azonban az a probléma, hogy a bűnös ember képtelen megfelelni a feltételeknek, és így képtelen cselekedetek által az Isten által megígért áldások teljességébe belépni. Ezt követte az újszövetség, amely "jobb szövetség", és "jobb ígéretek" által köttetett.

Az új szövetség ALAPJAIBAN más. Ebben a szövetségben az áldásokat már nem cselekedeteink alapján kapjuk, hanem az Istenben, Jézusban, az Ő beszédében való hit (bizalom) által. Jézus sok mindent állít, mond, és a számunkra valósággá válik, megkapjuk mindazokat a dolgokat, amelyeket elhiszünk neki. A hitünknek azonban valódinak kell lennie. Jézus azt állítja, hogy áldottak vagyunk. Amikor ezt valóban elhisszük neki, akkor már nem a tizedfizetéstől várjuk (és kapjuk) az áldásokat, hanem csak úgy egyszerűen a hitünk alapján. Ez milliószor jobb szövetség az ószövetségnél, mert Isten ígéretein alapszik, magán Istenen, nem pedig a gyarló ember esendő, tökéletlen, erőtelen cselekedetein.

Vissztérve a tizedre, azok a tanítók, akik a malakiási igével magyarázzák a tizedfizetés szükségességét, azok véleményem szerint nem értették meg az ÚJ SZÖVETSÉG új borának lényegét, és alapvető másságát az ószövetséghez képest. Az újszövetségben mi mindannyian Isten gyermekei vagyunk, és MINDENE a miénk, és ehhez már semmit nem tehetünk hozzá a tizedfizetéssel. Ha nem fizetünk tizedet, akkor is mindene a miénk, ha fizetünk, akkor is mindene a miénk. He valaki eljut erre a fajta hitre, onnantól már eszébe sem jut az áldásokért tizedet fizetni, mert jól tudja, hogy immár minden az övé. Ettől a ponttól, ha ezután tizedet fizet, vagy huszadot, vagy bármennyit, azt tisztán a szeretet motivációjából teszi. Nem azért, hogy neki több legyen, hanem azért, hogy másoknak jó legyen.

Ráadásul az Új Szövetség még annyiban is más, hogy minket már nem szabályok vezetnek, hogy mennyit fizessünk, és kinek, hanem Isten Szelleme. Arra kérlek, keress az újszövetségi igékben egyetlen olyan igét, amelyben Jézus, vagy a tanítványok tizedet szedtek volna bárkitől is. Nem szedtek tizedet, hanem helyette Istenre bízták, hogy egyen-egyenként megmondja a hívőknek, hogy a lehetőségeikhez mérten mennyit adakozzanak. A tizedet az újszövetségben felváltotta az ADOMÁNY.

Shalom! lucius
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
...Az Úr a mi igazságunk...

2018. Május 11. - 09:11:25
Válasz #616

Nem elérhető pulsar

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 302
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 10:28:42
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Kedves Pityu!

Nekem is az az Ige tetszik a legjobban, amit György idézett.

Róma 5
5,6 Mert Krisztus, [Gal. 4,4.5. Eféz. 2,1.5.] mikor még erőtelenek valánk, a maga idejében meghalt a gonoszokért.
5,7 Bizonyára igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki.
5,8 Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk [1 Pét. 3,18.] meghalt.

Talán ez a történelmi tény fejezi ki a legjobban a kérdéseinkre a választ. Ha valaki segítő jobbot nyújt az ellenségének, az az ellenségének a barátja. Az ellenség azonban nem a barátja, csak ha elfogadja ezt a jobbot. Vagyis Isten mindenkinek a barátjaként viselkedik, az emberek pedig nem viselkednek Isten barátjaként, csak ha megtérnek. Szerintem ez a megoldás a köztünk levő látszólagos ellentmondásra.
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk...

2018. Május 11. - 09:41:04
Válasz #617

Nem elérhető pulsar

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 302
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 10:28:42
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Ráadásul az Új Szövetség még annyiban is más, hogy minket már nem szabályok vezetnek, hogy mennyit fizessünk, és kinek, hanem Isten Szelleme. Arra kérlek, keress az újszövetségi igékben egyetlen olyan igét, amelyben Jézus, vagy a tanítványok tizedet szedtek volna bárkitől is. Nem szedtek tizedet, hanem helyette Istenre bízták, hogy egyen-egyenként megmondja a hívőknek, hogy a lehetőségeikhez mérten mennyit adakozzanak. A tizedet az újszövetségben felváltotta az ADOMÁNY.

Kedves Lucius!

Egy olyan szabályt fogalmaztál meg, ami szintén nincs leírva egyetlen újszövetségi levélben sem. A törvény előtt is volt tized, és a törvény után is lehet tized. Németh Sándor mondta egyszer hogy a tized, Isten igazsága. Bővebben kifejtve az az Isten igazsága, hogy nem tudsz úgy adni Istennek valamit, hogy ne adja vissza neked többszörösen. Vetés, növekedés, aratás. A tized minden törvénytől teljesen független igazság. Isten jóakarata hozzánk. Az adomány is. Azt is figyelembe kell venni, hogy hit által működik, nem a törvény cselekedetéből. Az se törvény hogy Isten anyagilag áld meg valakit a tizedért. Isten nem azt akarja hogy gazdagok legyünk, hanem hogy megmaradjunk. Tehát lehet hogy szellemi értékekben kapjuk vissza a vetésünket.

Gondolj bele, hogy ezzel adhatunk valamit Istennek. Mindent Ő teremtett, lakásul nekünk. És mi is adhatunk Neki valamit. Hálát adhatunk Neki. A hálánk kifejezése is lehet a tized. Ő pedig ahelyett hogy csak zsebre tenné, azt mondja hogy megáldom neked, és a sokszorosát fogod visszakapni. Isten jó. Isten ma a pénzváltók asztala.
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk...

2018. Május 11. - 11:47:51
Válasz #618

Nem elérhető salamon

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Tegnap - 17:01:04
  • Testvér
  • Regisztrált: 13/06/2015
kedves pulsar

Ilyenkor érdemes az idevonatkozó igéket áttanulmányozni és rendszeresen megvallani, hogy mélyen beléd ivódjon. Mert ha az Ige ellenkezőjében hiszel, akkor is az fog történni amiben hiszel. Úgy tudod megfordítani a rossz hitedet, ha az Igére állsz. Azt olvasd és jegyezd meg ami meg van írva. Fogadd be Isten beszédét, Jézus Krisztust. És higgy. Olvasd a Bibliát, és ne azért higgy mert a Nagy Józsi mondja, hanem azt nézd meg hogy Isten mit mond.

te most ugyanazokat sorolod fel, amit a hitgyüliben tanítanak, amit én is elfogadtam és az szerint csináltam és rá kellett jöjjek, hogy hazugság, nem úgy van , ahogy mondják.
nyílván, bolond nem vagyok, hogy azt mondogassam hogy szegény vagyok, szerencsétlen vagyok stb... tehát negatív gondolatokkal etetem magamat.
nem erről beszélek, hanem arró, hogy beszélhetsz te pozitívan, tehetsz pozitív megvallásokat, attól nem változik semmi. ezt is gyakorlatból tudom.
van olyan hites, akinél voltam dolgozni a múlt héten, hogy a kb. tíz év alatt a 3. albérletbe költözik, most is azt mondja, hogy innen már a saját lakásába fog költözni.
ezt már harmadszor mondja, hogy hiszi hogy Isten saját lakást ad neki.
ez nem nagy kunszt, mert világi embereknek is van saját lakásuk.
régebben beszélgettünk vele a lakás szerzésről, és mondta, hogy ennek, annak a testvérnek is van nagy, szép lakása, hogy megáldotta Isten őket.
aztán mondtam neki, hogy tudom, hogy miből építettek azok a testvérek, mert jártunk hozzájuk és volt betekintésem a helyzetükbe.
ők örököltek plusz még hitelt - sok millió forint hitelt-vettek fel a szép, nagy ház építésére.
ez látszik Isten áldásának, ugyan úgy építettk, mint sok világi ember, vagy kaptak szülőktől támogatást, örökséget vagy több milliós hitelfelvétellel építkeztek.
csak munkabérből lehetetlenség építeni és megélni, nem csak magyarországon de a világ bármely országában.
azt mondtam neki, ha te is örökölsz vagy kapsz szülői segítséget, akkor te is fogsz tudni építeni házat.
a pozitív megvallás miatt írtam ezt le.
egyébbként a pozitív gondolkodás technika new age-s technika.
vigyázzni kell hogy mit csinál az ember.

 

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:

2018. Május 11. - 12:57:46
Válasz #619

Nem elérhető lucius

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 136
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Május 21. - 09:50:26
  • Testvér
  • Regisztrált: 22/07/2012

 Mert ha az Ige ellenkezőjében hiszel, akkor is az fog történni amiben hiszel. Úgy tudod megfordítani a rossz hitedet, ha az Igére állsz. Azt olvasd és jegyezd meg ami meg van írva. Fogadd be Isten beszédét, Jézus Krisztust. És higgy. Olvasd a Bibliát, és ne azért higgy mert a Nagy Józsi mondja, hanem azt nézd meg hogy Isten mit mond.

Jól írja Salamon. Ha beállít hozzád valaki, és hamisan azt mondja, hogy az Isten akarata, hogy adj neki 10.000.- Ft-ot, és erre igét is mutat, mondjuk ezt "adj annak, aki tőled kér" és te jó szívvel megteszed, akkor lehet, hogy Isten megáld majd ezért, de az is lehet, hogy nem, mert egy idő után meg akar tanítani rá, hogy légy észnél, és ne hagyd, hogy becsapjanak.

Bár ebben az esetben is kapsz áldást a tízezresért cserébe. Annak a felismerését, hogy eddig milyen balga voltál. :)
Vicces a történet, de sajnos sok-sok kereszténnyel megtörténik, hogy hamis, vagy téves  igemagyarázatokkal kicsalják tőlük a tizedet egyházi vezetőik.
ahogyan velem is megtörtént, és ha jól látom, Salamonnal is.
...Az Úr a mi igazságunk...

2018. Május 11. - 13:16:59
Válasz #620

Nem elérhető pulsar

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 302
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 10:28:42
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Kedves Salamon!

Higgy abban ami meg van írva. Keresd az Urat, gyönyörködj Benne, és megadja a szíved kérését.

Zsoltárok könyve:37:4   Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit.
Zsoltárok könyve:37:5   Hagyjad az Úrra a te útadat, és bízzál benne, majd ő teljesíti.
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk...

2018. Május 11. - 13:54:04
Válasz #621

Nem elérhető pulsar

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 302
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 10:28:42
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Vicces a történet, de sajnos sok-sok kereszténnyel megtörténik, hogy hamis, vagy téves  igemagyarázatokkal kicsalják tőlük a tizedet egyházi vezetőik.
ahogyan velem is megtörtént, és ha jól látom, Salamonnal is.

Kedves Lucius és Salamon, meg kedves Mindenki!

Van egy javaslatom. Hallgassátok végig a hitrádió podcastokat. Ez elég sok idő, mert 20 rész, mindegyik kb 3 órás. Nekem több hónapon át tartott, mert elég nagy odafigyelést igényel hogy megértsem hogy mit akar pontosan mondani. Nem fogtok vele veszíteni semmit. Nekem volt amit többször meg kellett hallgatnom hogy felfogjak belőle valamit. Most se érzem úgy hogy teljesen értek belőle mindent, de úgy gondoltam hogy a jelenlegi szintemen nem is fogok többet megérteni.

Sajnos a munkáim annyira rám zuhantak, hogy nem fogok tudni írni jó sokáig. Pityu is írta hogy szünetet tart. Én is ezt tenném. Ha megint laza lesz a munkám akkor visszanézek. Persze ha élek még akkor, ahogy Jakab mondaná.

Üdv Nektek.
 hnd
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk...

2018. Május 11. - 14:03:14
Válasz #622

Nem elérhető lucius

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 136
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Május 21. - 09:50:26
  • Testvér
  • Regisztrált: 22/07/2012
Velem megtörtént, hogy miután hívővé lettem, egy olyan egyházba kerültem, ahol a különféle jó cselekedetek megtevése által akarták elnyerni az üdvösséget. Különféle étkezési és vallásos szabályok megtartását követően válhatott itt a hívő "méltóvá" Isten áldásaira. Ennek egyik sarkalatos pontja volt a rendszeres tizedfizetés is. Fizettem is rendesen. Akkoriban volt egy kis cégünk a feleségemmel, amelyik elég jól jövedelmezett, így százezreket fizettünk be tizedként évente.

Azután Isten kegyelméből felismertem, hogy valójában egy antikrisztusi szervezetet támogattam, ahol a tized egyáltalán nem jó célt szolgált, hanem csak azt értem el vele, hogy ez az antikrisztusi szervezet egyre nagyobbra nőtt, és egyre nagyobb hatalma lett. A tizedemnek, és a többiek tizedének hála, ez a szervezet egyre több hívőt tudott eltévelyíteni.

Ezt csak azért írom le, hogy világossá tegyem, a hamis igemagyarázatokkal kicsalt tized nem Isten országát építi szerintem, hanem Sátán birodalmát. Lehetővé teszi sok-sok haszonleső embernek, pásztornak, elöljárónak, hogy virágozzon az ilyen egyházakban.
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
...Az Úr a mi igazságunk...

2018. Május 11. - 21:23:19
Válasz #623

Nem elérhető zozi

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 437
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 09:20:02
  • egy szabad keresztény
  • Regisztrált: 30/07/2011
Például: Azt állítja Kubinyi a tanításában, hogy az Úr Jézus a bűnösök barátja. Kérdésem felétek ezzel kapcsolatban, hogy hol jelenti ki ezt magáról az Úr vagy hol jelenti ki Isten Igéje?
János Evangéliuma:3:16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
János Evangéliuma:15:13   Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.

Máté 9:10 És lőn, amikor ő letelepedék a házban, ímé sok vámszedő és bűnös jött oda és letelepedtek Jézussal és az ő tanítványaival az asztalhoz.
11 És látva ezt a farizeusok, mondának az ő tanítványainak: Miért eszik ez a ti Mesteretek a vámszedőkkel és bűnösökkel együtt?
12 Jézus pedig ezt hallván, monda nékik: Nem az egészségeseknek van szüksége orvosra, hanem a betegeknek.

Letelepedni az asztalhoz, és együtt enni valakivel, a Bibliában a szövetség kötés, a közösség kifejezése. Minden szövetséget étkezéssel erősítettek meg. Jézus pedig együtt evett a bűnösökkel.

Másik kérdés: Mit ért az alatt, hogy Isten szereti a bűnös embert? Illetve mit értetek alatta ti akik egyetértetek vele?
Ez igaz, de ha nincs bemutatva az Igén keresztül, hogy mit kell érteni alatta akkor sokakat megtéveszthet.
Ha csak én vagyok értetlen ebben a témában, kérlek benneteket mutassátok meg az Igén keresztül mi az igazság.
Kérlek benneteket figyeljetek az múlt, jelen és a jövő idő használatára.
Ez látszólag ugyanaz a kérdés. Nem látom hogy mire akarsz kilyukadni.
Isten minden embert szeret, mert felhozza a napját igazakra és hamisakra egyaránt. Jézus elvette a világ összes bűnét. Mindenkit megváltott. Innentől kezdve pedig gyakorlatilag a saját döntésem hogy megalázom e magam és szent akarok e lenni vagy nem. Aki nem alázza meg magát, nem lesz örök élete. De aki megalázza magát és elfogadja Isten kegyelmét, örök élete van. Annak ellenére hogy bűnök, vétkek maradnak az életében, mert senki sem tökéletes, csak Jézus.

Nyilvánvalóan nem szabad túlhangsúlyozni azt hogy Jézus a bűnösök barátja, mert ezzel a megszentelődés gátjává válhat a kijelentés. De alapvetően annak a felismerése hogy Isten szeret, pedig bűnös vagyok, indítja be az embert arra hogy ő is szeresse az Urat és elhagyja a bűneit.

Kedves Pulsar!

Az Úr Jézus sehol nem jelenti ki magáról, hogy Ő a bűnösök barátja.
Azt mondja, hogy a farizeusok állítják Róla, hogy a bűnösök barátja.
A Ján.3:16. múlt időt használ és ez teljesen összhangban van a Gyorgyur által idézett Róm.5:8-al, ami szintén múlt időt használ. De ezek a bűnös ember felé történő szeretetéről tanúskodnak amit Isten 2000 évvel ezelőtt fejezett ki a kereszten. Tehát ha a bűnös ember felé megnyilvánuló Isten szeretetéről beszélünk ezen Igék használatával akkor múlt időt kell használnunk. De ez Isten szeretetéről szól és nem a barátairól.
Azt írod, hogy: "Letelepedni az asztalhoz, és együtt enni valakivel, a Bibliában a szövetség kötés, a közösség kifejezése. Minden szövetséget étkezéssel erősítettek meg. Jézus pedig együtt evett a bűnösökkel."
Attól hogy a szövetséget étkezéssel erősítették meg, még nem lehet minden étkezést szövetségkötésnek titulálni. Az étkezés lehet asztalközösség a szövetség viszont egymás iránti kölcsönös elkötelezettség, amelyet a szövetségre lépők minden kétséget kizáróan kifejeznek.
Idézed a Ján.15:13-at. Attól, hogy az Úr Jézus meghalt minden emberért nem feltétlenül barátja minden ember.
Viszont ha tovább olvassuk a Ján.15:14-ben kijelenti az Úr, hogy kik az Ő barátai.

Ján.15:14. "Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, a miket én parancsolok néktek."

Szerintem elég egyértelmű kik az Ő barátai. A megtért bűnösök lehetnek barátai, de őket már megigazultaknak nevezi az Ige.
Persze el lehetne még ezen vitatkozgatni. De ha nem így van akkor nem értem miért volt szükség a 14. versre, amely azt mondja: "Ti az én barátaim vagytok, ha..." Ez a ha pontosan azt jelenti amit. akkor vagyunk a barátai ha...
És természetesen nem vagyunk tökéletesek, de kérdés, ha bűnbe esünk benne maradunk-e vagy azonnal megtérünk belőle? És ez a megtérés a kegyelem tanítóknál valahogy kimarad, nem hirdetik hogy meg kellene térni, hanem inkább azt, hogy ne foglalkozzon az ember a bűneivel. Pedig az általuk is kegyelem apostolának nevezett Pál apostol a megtérést hirdette.

Ap.csel.26:18. "Hogy megnyissad szemeiket, hogy setétségből világosságra és a Sátánnak hatalmából az Istenhez térjenek, hogy bűneiknek bocsánatát és a megszenteltettek között osztályrészt nyerjenek az én bennem való hit által.
19. Azért, Agrippa király, nem levék engedetlen a mennyei látás iránt;
20. Hanem először a Damaskusbelieknek és Jeruzsálembelieknek, majd Júdeának egész tartományában és a pogányoknak hirdettem, hogy bánják meg bűneiket és térjenek meg az Istenhez, a megtéréshez méltó cselekedeteket cselekedvén."


A megtérés nélküli kegyelem nem létezik.
Németh Sándor és Kubinyi Károly tanítása szöges ellentétben van egymással, nem lehet mindkettő igaz, az Úrnál egy igazság van.
Javaslom meghallgatásra: (érettkorúaknak való, nem tejbepapi).

https://www.youtube.com/watch?v=xM0KfbSMkxc
https://www.youtube.com/watch?v=SgTtEMhh1Ls
https://www.youtube.com/watch?v=e-PR4VqEInQ

Jelenidőben kit szeret az Isten?

Ján.14:21. "A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.
...
23. Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk."


Persze ha elmondjuk mit értünk az alatt, hogy szereti Isten a bűnös embert akkor lehet használni:

Mt.5:44. "Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket.
45. Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, a ki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak."


"Szeret téged az Isten felhozza rád a napot, ad neked esőt." Nem hiszem hogy meggyőző lenne. De el lehet mondani: "Úgy szeretett Isten hogy a saját fiát halálba adta, hogy megmentsen téged." És akkor legalább együtt beszélünk az Igével. Szóval ez is jelen idő, mármint a Mt.5:44-45. De azt nem találom sehol jelen időben, hogy szereti a bűnös embert, kivéve egy helyet.

II.Pét.3:9. "Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elveszszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson."

Ez az Ő szeretete a bűnös ember felé (jelen idő). Azt akarja, hogy megtérjen, akkor mi oka van bárkinek elhagyni a megtérés üzenetét.

I.Kor.13:4. "A szeretet hosszútűrő, ..."

(Egy időre szünetet tartok.)

Áldjon meg az Úr!
Shalom

Félreérted Kubinyit. Nem azt mondja, hogy Jézus a megtérni nem akaró bűnösök barátja,
hanem azt mondja, Jézus a gyengeségeikkel küszködő hívők barátja. Ilyen értelemben használja ezt a kifejezést.

Kubinyi tanításai elsősorban nekik szólnak. Azoknak, akiket kirekesztenek a gyülekezetekből, mert még nem tudtak megszabadulni valamilyen látványos bűnüktől. (szexuális bűn, cigaretta, alkohol) /Ilyenkor teszi fel a kérdést, hogy mi van a nem látványos bűnökkel? (képmutatás, irigység, pletykálkodás stb...). Azok jól elvannak a gyülekezetekben. De ha valaki elszív egy cigit, az viszont látványos./

Tudod, van különbség a bűnből való megtérés és a bűntől való megszabadulás között.

A kettő között akár több év vagy évtized is eltelhet. Van, aki például azonnal le tudja tenni a cigit. Van, akinek ez sokáig tart.

Ha van kedved nézd meg a Leszbi vagy nem leszbi című videót, egyből érteni fogod, hogy miről szól Kubinyi üzenete:
https://www.youtube.com/watch?v=EWuupH01Oww

üdv

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:

2018. Május 11. - 23:02:28
Válasz #624

Nem elérhető pityu63

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 126
  • Utoljára itt járt:2018. Május 11. - 23:22:34
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/08/2011
Kedves Pityu!

Nekem is az az Ige tetszik a legjobban, amit György idézett.

Róma 5
5,6 Mert Krisztus, [Gal. 4,4.5. Eféz. 2,1.5.] mikor még erőtelenek valánk, a maga idejében meghalt a gonoszokért.
5,7 Bizonyára igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki.
5,8 Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk [1 Pét. 3,18.] meghalt.

Talán ez a történelmi tény fejezi ki a legjobban a kérdéseinkre a választ. Ha valaki segítő jobbot nyújt az ellenségének, az az ellenségének a barátja. Az ellenség azonban nem a barátja, csak ha elfogadja ezt a jobbot. Vagyis Isten mindenkinek a barátjaként viselkedik, az emberek pedig nem viselkednek Isten barátjaként, csak ha megtérnek. Szerintem ez a megoldás a köztünk levő látszólagos ellentmondásra.

Kedves Pulsar!

Tényleg csak röviden.
A kérdésre a válasz:
Ján.15:14."Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, a miket én parancsolok néktek."


Shalom

2018. Május 11. - 23:22:34
Válasz #625

Nem elérhető pityu63

  • ifjú tag
  • **
  • Hozzászólások: 126
  • Utoljára itt járt:2018. Május 11. - 23:22:34
  • Testvér
  • Regisztrált: 10/08/2011
Például: Azt állítja Kubinyi a tanításában, hogy az Úr Jézus a bűnösök barátja. Kérdésem felétek ezzel kapcsolatban, hogy hol jelenti ki ezt magáról az Úr vagy hol jelenti ki Isten Igéje?


Félreérted Kubinyit. Nem azt mondja, hogy Jézus a megtérni nem akaró bűnösök barátja,
hanem azt mondja, Jézus a gyengeségeikkel küszködő hívők barátja. Ilyen értelemben használja ezt a kifejezést.

Kubinyi tanításai elsősorban nekik szólnak. Azoknak, akiket kirekesztenek a gyülekezetekből, mert még nem tudtak megszabadulni valamilyen látványos bűnüktől. (szexuális bűn, cigaretta, alkohol) /Ilyenkor teszi fel a kérdést, hogy mi van a nem látványos bűnökkel? (képmutatás, irigység, pletykálkodás stb...). Azok jól elvannak a gyülekezetekben. De ha valaki elszív egy cigit, az viszont látványos./

Tudod, van különbség a bűnből való megtérés és a bűntől való megszabadulás között.

A kettő között akár több év vagy évtized is eltelhet. Van, aki például azonnal le tudja tenni a cigit. Van, akinek ez sokáig tart.

Ha van kedved nézd meg a Leszbi vagy nem leszbi című videót, egyből érteni fogod, hogy miről szól Kubinyi üzenete:
https://www.youtube.com/watch?v=EWuupH01Oww

üdv

Kedves Zozi!

Ha lesz időm meg fogom nézni a javasolt videót.
"..azt mondja, Jézus a gyengeségeikkel küszködő hívők barátja."
Nem ezt mondja, hanem azt, hogy a bűnösök barátja.
Mit értesz gyengeség alatt?
"Kubinyi tanításai elsősorban nekik szólnak. Azoknak, akiket kirekesztenek a gyülekezetekből, mert még nem tudtak megszabadulni valamilyen látványos bűnüktől. (szexuális bűn, cigaretta, alkohol)..."
Ha ezt akkor az a válaszom, hogy az Úr a szexuális bűnt nem gyengeségnek, hanem bűnnek nevezi, és azt mondja hogy az ilyen "gyengeségeikkel küszködő hívők":
Jel.22:15. "De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és szólja a hazugságot."
Kérdés, hogy az ilyen "gyengeségeikkel küszködő hívők" hisznek-e az Úr Jézusban mint Igaz Bíró,
Szóval ez a "gyengeségeikkel küszködő hívők" nem mondja el az igazságot, hanem ködösítés. Derek Prince mondja az egyik tanításában, hogy a kapát kapának és nem mezőgazdasági eszköznek kell hívni, akkor lehet a bűnökből megtérni ha a bűnt bűnnek nevezzük és nem gyengeségnek, rendelleneségnek vagy hasonló ködös fogalomnak.
No tényleg nincs több időm.

Áldjon meg az Úr!
Shalom

2018. Május 12. - 08:04:35
Válasz #626

Nem elérhető zozi

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 437
  • Ország: hu
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 09:20:02
  • egy szabad keresztény
  • Regisztrált: 30/07/2011
Kedves Pityu!

Nézd meg a videót, légyszi.

Érteni fogsz mindent. :-)

üdv.

2018. Május 14. - 12:14:11
Válasz #627

Nem elérhető pulsar

  • Törzstag
  • ****
  • Hozzászólások: 302
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:Ma - 10:28:42
  • Testvér
  • Regisztrált: 16/05/2017
Tényleg csak röviden.
A kérdésre a válasz:
Ján.15:14."Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, a miket én parancsolok néktek."

Kedves Pityu!

Ez az Ige nem arról szól, hogy Isten kinek a barátja, hanem arról, hogy az ember mikor barátja Istennek.

Van egy bűnös, akár hit nélküli ember. Isten ellenségének nevezhetjük. Nem nevezhetjük Isten barátjának, mert nem is érdekli hogy létezik e vagy nem. De ettől Isten még a barátja, sőt Isten szerelemmel szereti ezt a bűnös embert, ahogy a Róma 5 írja. Ha Isten nem volna a barátja ennek a gonosz bűnös embernek, akkor nem áldozta volna fel érte a Fiút.

A bűnös ember és Isten kapcsolata egy viszonzatlan szerelem. Isten barátsággal, szerelemmel néz az emberre, az ember meg nem törődik ezzel, inkább az ellensége Istennek.

Amikor megtér az ember, ez a szerelem beteljesedik. Ha a menyasszony még nem kész a mennyegzőre, akkor Isten vár arra hogy a menyasszony megszentelje magát, sőt ilyenkor még több segítség áll a rendelkezésére, mert van egyre nagyobb Isten ismeret, van Szentlélek vezetése, van tisztább lelkiismeret, van szabadulás, van Ige ami megtart, és ha elesik van bűnbocsánat, van imameghallgatás, van közösség az Úrral, stb.

A kérdés az hogy egy bűnben élő keresztény, és egy megszentelt életű keresztény között, Isten milyen különbséget tesz? Mindketten üdvözülnek e? Mindketten megkaphatják e ugyanazokat az áldásokat? Ugyanazzal a szeretettel szereti e őket Isten? Vagy a bűnös embert inkább mellőzi? Esetleg Isten lenézi? Vagy a kardját élesíti ahogy a zsoltárokban van?

Zsoltárok 7:
12 Isten igaz biró; és olyan Isten, aki mindennap haragszik.
13 Ha meg nem tér a gonosz, kardját élesíti, kézívét felvonja és felkészíti azt.
14 Halálos eszközöket fordít reá, és megtüzesíti nyilait.

Vagy
Zsidó levél:12:5   És elfeledkeztetek-é az intésről, amely néktek mint fiaknak szól: Fiam, ne vesd meg az Úrnak fenyítését, se meg ne lankadj, ha ő dorgál téged;
6 Mert akit szeret az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindent, akit fiává fogad.

Isten azokat akik küzdenek a bűn ellen, ugyanolyan szeretettel szereti, mint a megszentelt életű embereket. Akkor lesz valaki átkozott, amikor elhagyja az Urat. Már nem küzd a bűn ellen, nem akar megtérni a bűneiből, visszatér az ateista, vagy bálványimádó életéhez. De még innen is van visszaút.

Ruff Tibor többször mondja hogy a Károli Biblia fordítás erősen kálvinista jegyeket tartalmaz. Nem jön át rajta olyan szembetűnően Isten szeretete, az a szerelem, amit Isten érez a bűnös ember felé. Az érződik rajta inkább, hogy Isten gyűlöli a bűnös embert, holott ez egyáltalán nem így van. Ha jobb lenne a fordításunk, akkor könnyebben tudnánk felfogni Isten szerelmét, bár a sátán arra erősen hajt hogy ezt minél kevésbé tudjuk megérteni.

Kubinyi és NS tanítása között, ahogy én látom, nincs nagy különbség. Talán annyi hogy Kubinyi érzelmekre próbál hatni, NS pedig inkább a tényeket ismerteti. Van akinek ez tetszik, van akinek az. Persze itt is van átfedés, de úgy látom hogy Kubinyinál nagyobb hangsúllyal szerepel az érzelem, NS-nél meg inkább az értelem szerepel nagyobb hangsúllyal, de mindketten ugyanazt tanítják nagy vonalakban. Egyáltalán nem látok szöges ellentétet. Nekem NS jobban bejön, de a Kubinyi is bejönne ha nem sírna közben. Lehet hogy én vagyok tuskó, de ez nekem szentimentális. Van úgy hogy egy férfinak sírni kell, de szerintem ez egy intim dolog, és nem másokra tartozik.

A Zozi által linkelt videót tényleg érdemes megnézni.

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk...

2018. Május 17. - 14:45:55
Válasz #628

Nem elérhető Gyorgyur

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 899
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Május 22. - 21:20:00
  • Testvér
  • Regisztrált: 15/09/2013
Sziasztok!

Idézet
Kubinyi és NS tanítása között, ahogy én látom, nincs nagy különbség. Talán annyi hogy Kubinyi érzelmekre próbál hatni, NS pedig inkább a tényeket ismerteti. Van akinek ez tetszik, van akinek az. Persze itt is van átfedés, de úgy látom hogy Kubinyinál nagyobb hangsúllyal szerepel az érzelem, NS-nél meg inkább az értelem szerepel nagyobb hangsúllyal, de mindketten ugyanazt tanítják nagy vonalakban. Egyáltalán nem látok szöges ellentétet. Nekem NS jobban bejön, de a Kubinyi is bejönne ha nem sírna közben. Lehet hogy én vagyok tuskó, de ez nekem szentimentális. Van úgy hogy egy férfinak sírni kell, de szerintem ez egy intim dolog, és nem másokra tartozik.

Nem vitatni ,inkább kiegészíteni szeretném.

Szerintem az ,hogy a különböző felekezetek bizonyos igazságokat másként ítélnek meg,és éppen ezért a hitük munkájának más -más gyümölcse van, az teljesen természetes.
Az Egyház évezredes "evolúciójának" ez az egyik mozgatórugója.
A Jelenésekbeli hét gyülekezetet (melyek ráadásul egy korban léteztek), különbözőségük ellenére, Jézus mind a magáénak vallotta.
Véleményem szerint ,minden gyülekezetnek meg van a a maga mennyei küldetése ,és éppen emiatt nem érdemes egymáshoz méregetni őket.

Szerintem ,ami N.S. és K.K közötti markáns különbséget illeti,az a Törvényhez és - vagy-illetve az Ó szövetséghez való viszonyban mutatkozik meg leginkább (de ez az én véleményem).
Ti is sokat vitatkoztok a Törvény szerepéről a kereszténységen belül.
Én azért szoktam kihagyni ezt a témát ,mert a mindennapjaimban a Krisztussal való kapcsolat árnyékában soha nem jut eszembe ,hogy éppen melyik törvényt hágom át vagy töltöm be.
Eszembe sem jut,nem tényező.
Ha problémám van ,én Jézusnál tovább nem szoktam menni.
És szerintem egy kereszténynél ez a normális.

(persze : ha valaki frissen ismerkedik Isten természetével ,és nem járatos az alapigazságokban akkor elé kell tárni azokat az  fundamentumokat ,melyek Isten országának szerves részei ,így a Törvényhez tartozó,NAGYON FONtOS ezt azt is,már csak a tisztán tartandó lelki ismeret miatt )

g
Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Róm 5:17 Mert ha az egynek bűnesete miatt uralkodott a halál az egy által: sokkal inkább az életben uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság ajándékának bővölködésében részesültek.

2018. Május 17. - 21:27:24
Válasz #629

Nem elérhető Gyorgyur

  • Hős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 899
  • Ország: 00
  • Nem: Férfi
  • Utoljára itt járt:2018. Május 22. - 21:20:00
  • Testvér
  • Regisztrált: 15/09/2013

Mindenkit üdvözlök!

Idézet
Kubinyi és NS tanítása között, ahogy én látom, nincs nagy különbség. Talán annyi hogy Kubinyi érzelmekre próbál hatni, NS pedig inkább a tényeket ismerteti. Van akinek ez tetszik, van akinek az.

Én azt gondolom,hogy nem egészen erről van szó.
Abban az értelemben ,hogy KK prédikációinak a stílusa (illetve annak vektora (Isten szeretete és kegyelme) nem eszköz ,hanem maga az ember.

Aki régebb óta hallgatja az tudja ,hogy az Úr milyen stációkon keresztül vezette a megtöretettség útján.
Tönkrement szolgálat,tönkre ment család,tönkre ment ember.
Őszinte prédikációi ,azok számára akik szintén a vég szélén állnak reménységet ad az újrakezdésre.
A sírás nem másnak szól mint az Úrnak.
Egy megrendült ember ,akit a törvényes kereszténység teljesen tönkretett és Isten a halál széléről hozott vissza.
(Sőt KK őszintén beszél arról is ,hogy ő maga, vezetőként a Törvény árnyékával hogyan tette tönkre más hívő életét .)
Sok embernek szüksége van arra ,hogy valaki a pulpitus mögött emberként jelenjen meg.

g

Kedves Puolsar!

Az elmúlt években megosztott Vidám Vasárnapok több száz üzenete közül ,hány szól konkrétan (mint fő téma (körbejárva) Isten szeretetéről?


g





 

Felhasználók akik megköszönték a hozzászólást:
Róm 5:17 Mert ha az egynek bűnesete miatt uralkodott a halál az egy által: sokkal inkább az életben uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság ajándékának bővölködésében részesültek.

 



SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal | Fordítás: SMF-Portal.hu